Travelling without memories is not travelling! What about souvenirs? I usually bring something that reminds me of these wonderful moments. It could be just a plastic keyring, a scarf or coffee 😉

Streets of Barcelona, Berlin, Pisa, Milan, London etc. bend from all the souvenir shops you can find there. Wherever you go you can find magnets, snowballs (even in summer!), postcards, toys etc. They are all so colourful so it’s hard not to get inside even just to have a look.

I asked my friends what they usually bring from journeys. They were happy to share pictures with you. Pictures which can inspire you while travelling.

Magnets (who has never bought it at least once?)

Local art

Food and alcohol

Figurines and bells
Cups, mugs, plates


Shopping – clothes, accessories, jewellery

Photos

Millions of wonderful memories.

That’s what I brought from my journeys 😊

Coffee from Italy😊Chocolate from Spain and ItalyFrom Paris/FranceFrom Alicante/SpainFrom Pisa/ItalyFrom Milan and BariFrom MilanFrom BerlinA beautiful present from my best friend, brought from Croatia ❤️My Mum collects bells so I bring her one from every journey😉Memories 😊


What are your favourite souvenirs? Let me know in a comment!


La Blonde Vita

____________________

Podróże bez wspomnień, to nie podróże. A co z pamiątkami? Zazwyczaj przywożę coś, co przypomina mi wspaniałe momenty spędzone daleko od szarej rzeczywistości, choćby plastikowy breloczek, szalik czy kawę 😉

Ulice Barcelony, Berlina, Pizy, Mediolanu czy Londynu itd. uginają się od sklepów z pamiątkami. Gdziekolwiek pójdziecie, atakują Was magnesy, kule śnieżne (nawet latem!), pocztówki, zabawki itp. To wszystko jest tak kolorowe, że ciężko się im oprzeć.

Zapytałam moich znajomych, co najczęściej przywożą ze swoich wojaży. Niektóre rzeczy bardzo mnie zaskoczyły. Zainspirujcie się!

Magnesy (kto z nas nie kupił chociaż jednego?).

Sztuka lokalna.

Jedzenie i alkohol.

Figurki i dzwonki.

Filiżanki, kubki, talerzyki.

Zakupy – ubrania, dodatki, biżuteria.

Zdjęcia.

Miliony wspaniałych wspomnień.

Jakie są Wasze ulubione pamiątki?

Podzielcie się tym w komentarzu!

La Blonde Vita

25 thoughts on “Souvenirs and memories / Pamiątki i wspomnienia

  1. Niedawno o tym myślałam! O pamiątkach z podróży i o tym jak zmienił się mój stosunek do nich. Kiedyś to przede wszystkim masa pocztówek (dla mnie), magnesy (wiadomo) i tym podobne. A teraz jest zupełnie inaczej… Jeśli kartki, to tylko te wysyłane do bliskich, a dla mnie rzeczy, które po prostu wywołują radość, wielką radość, znacznie większą niż magnes na lodówce. Teraz to kubek z Pragi, w którym zawsze piję kakao i rozmyślam o wędrówkach po praskich ulicach, książki kupione u paryskich bukinistów (tak, tak, po francusku, bo w końcu zaczęłam się uczyć :D). Kiedy patrzę na tego typu rzeczy, wywołują potężną falę wspomnień! 😉

    Liked by 1 person

  2. Niedawno o tym myślałam! O pamiątkach z podróży i o tym jak zmienił się mój stosunek do nich. Kiedyś to przede wszystkim masa pocztówek (dla mnie), magnesy (wiadomo) i tym podobne. A teraz jest zupełnie inaczej… Jeśli kartki, to tylko te wysyłane do bliskich, a dla mnie rzeczy, które po prostu wywołują radość, wielką radość, znacznie większą niż magnes na lodówce. Teraz to kubek z Pragi, w którym zawsze piję kakao i rozmyślam o wędrówkach po praskich ulicach, książki kupione u paryskich bukinistów (tak, tak, po francusku, bo w końcu zaczęłam się uczyć :D). Kiedy patrzę na tego typu rzeczy, wywołują potężną falę wspomnień! 😉

    Liked by 1 person

  3. Ja kolekcjonuję mapy, we wszystkich mapach jestem zakochana 🙂 Uwielbiam je! Zawsze chciałam coś kolekcjonować i parę takich rzeczy było, ale zawsze chciałam, żeby to było coś praktycznego. Później okazało się, że oboje z chłopakiem uwielbiamy mapy. I tak się zaczęło, teraz jak gdzieś jeździmy, to zawsze kupujemy mapy. Fajnie czasami jest je po prostu pooglądać 🙂 Każde miasto, każda pokonana droga, to nasze wspomnienia 😉

    Liked by 1 person

  4. U mnie magnesy ale wyszukuje unikatowych, symbolizujacych miejsce niż tylko z napisem “london”. Do tego instrumenty muzyczne, najlepiej ręcznie robione (np flet ceramiczny robiony przez lokalną artystkę). Trzecią pamiątką są miski, w których potem podaję przekąski 🙂

    Liked by 1 person

Leave a Reply

